Leta i den här bloggen

söndag 23 januari 2011

Läser nyheterna och funderar...

På radion sjunger Black Eyed Peas om att de har en feeling. På golvet ligger Duffy och gnager på ett gigantiskt ben. Jag dricker en latte och läser nyheterna på webben.

Bland annat får jag reda på att...

- Pär Nuder spekuleras bli näste partiledare för Socialdemokraterna. 
Jaha tänker jag. Då är det enda som fattas att han tackar ja. Fast ett nej kan också betyda ja. Det har vi bevis på. Så egentligen spelar det ingen roll vad herr Nuder svarar.

- 24-årige Niklas är Sverige värsta våldtäktsman.
Jag undrar om man verkligen kan rangordna våldtäktsman. Om Niklas är den värsta, vem är då den minst värsta?


- Den ryska yoga-gurun Lena Fokina hävdar att bebisar mår bra av att kastas runt i luften.
Jag hävdar att Lena är en jubelidiot. Antagligen har hon själv blivit runtkastad som liten och detta är resultatet.


- Noomi och Ola Rapace flyttar ut ur sin lägenhet på Södermalm (bildbevis).
Jag rekommenderar alla som längtat efter att se Noomi bära en lampa att klicka på den här nyheten.


- Psykiskt sjuke Brandon kedjas fast varje dag på institutionen i Holland där han sitter inlåst.
Jag blir arg. Det är 2011, men fortfarande behandlar vi psykiskt sjuka som lägre stående varelser.  Skäms!

- Polisen letar efter platsen där 51-åriga Eva från Nora mördades.
Jag tycker att det är märkligt (och hemskt) att man inte kan sätta dit mördaren. Det måste finnas bevis. Man kan inte döda och dessutom stycka en annan människa utan att lämna spår efter sig. Den som söker ska finna. The truth is out there!

- Prinsessan Madeleine har en ny kärlek.
Rik är han dessutom. Och snygg. Och rör sig i innekretsar. Och vet vilka bestick som ska användas när och var. Jag tänker att lika barn leka bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar