Leta i den här bloggen

tisdag 18 januari 2011

Underbar film och hund på Ica

Igår var jag och min fina vän Challe på bio. Vi såg Svinalängorna. Efter filmen satt vi kvar en stund i salongen, rödgråtna men samtidigt förtrollade över skådespeleriet vi just bevittnat. Vilken insats av samtliga skådisar. Och vilken bra film du gjort Pernilla August. Storartat! Jag ger Svinalängorna 4 palmer av 5 möjliga.

Och i dag då? Jag och Duffy the dog har pulsat i snön och skällt på några hundar, ja skällandet var det främst Duffy som stod för. På vägen tillbaka hem slank vi in på Ica och hämtade mjölk och mörk choklad som P köpt och lämnat i kassan. Det gäller att hjälpas åt när man har en hund som inte kan vara ensam hemma och ej heller lämnas själv utanför Ica. Kassagubben blev lite sur när jag kom in i butiken med en hund! Ve och fasa. Dock måste jag till mitt försvar säga att kassan ligger precis vid utgången så det var inte många tassavtryck vi lämnade där inte.

Och så dagens lärdom: Om du lägger en frusen chokladbit på kaffekoppens kant i hopp om den att ska tina så finns det risk att chokladbiten druttar i ner i kaffet, och då får du chokladkaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar