Leta i den här bloggen

fredag 14 januari 2011

Jag joggar i slowmotion i min röda baddräkt

"Nu är det dags att strama åt sig lite. Beach 2011 närmar sig och det vore trevligt om jag slapp gömma mig i vassen i år. Så från och med nu är det godis max en dag i veckan som gäller."

Jag nickar belåtet. Jag har gett mig själv ett sunt löfte. Och eftersom jag har läst att motivationsbilder är bra för att man ska nå sitt mål så föreställer jag mig hur jag joggar där i slowmotion i sanden i min röda baddräkt och med livbojen under armen, redo att rädda folk i nöd med min supertrimmade kropp. Och när den nödställde väl är i säkerhet står jag där med perfekt frisyr, sminket på plats och ler mot alla som kommer springande för att hylla mig. På kvällen tar mina kollegor ut mig för att fira min bragd och min chef som märkligt nog är en kopia av skådespelaren David Hasselhoff insisterar på att jag ska få löneförhöjning.

Mm, fem månader kvar tills jag ska hoppa i baddräkt och bikini. Och här sitter jag och mumsar choklad för femte dagen den här veckan. Jag skyller på motivationsbilden. Enligt den så är jag ju redan i supertrim och kan därmed unna mig en chokladbit så här på fredagseftermiddagen. Dessutom så måste jag ju få en belöning för alla liv jag räddar i min röda baddräkt samt för att jag faktiskt kan konsten att springa i slowmotion men ändå lyckas komma fram i tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar