Leta i den här bloggen

onsdag 26 januari 2011

Konsten att skjuta upp saker

Alltså det här med att skjuta upp saker, det är inte bra. I flera dagar har jag nu tänkt göra min Preliminära självdeklaration, men bara namnet antyder ju att det är någonting jobbigt och krångligt. Och det är precis vad jag tycker att det är också. Just därför har jag heller inte kommit längre än till tanke, jag skjuter upp själva handlingen.

Nu till exempel skulle jag kunna göra min Preliminära självdeklaration (jag ska upprepa orden tills jag gillar dem), men istället sitter jag här i mitt soffhörn och skriver samtidigt som jag sneglar på CSI. På matbordet ligger alla papper som ska fyllas i och skickas till Skatteverket. Och jag ska göra det. Snart. Lite senare. Imorgon kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar