Leta i den här bloggen

tisdag 18 januari 2011

Skridskor på lunchen...

I dag åkte jag skridskor på lunchen. Visserligen inte frivilligt men ändå. Vad ska man göra när hunden ska rastas och det är isbana på trottoarer och stigar? Man får gilla läget helt enkelt. Min omtänksamma mor överraskade mig med en present häromdagen - broddar. "Nu går du inte ut utan broddarna på dig", förmanade hon. Och jag hade dem faktiskt på mig igår men i dag...glömde jag visst att sätta på mig dem. Och stället fick jag alltså åka skrillor. Duffy är mycket stabilare på isen än vad jag är. Kanske är det för att hon har fyra tassar mot mina två, fast å andra sidan har jag tio gånger större trampdynor än vad hon har.

Nåja, den frågan får vi gå till botten med en annan dag. Nu ska jag snart stuva in Duffy i bakluckan (japp jag har en bur) hoppa in i bilen och plocka upp P på jobbet. Sedan skjutsas jag till kvällskursen jag ska gå på och P och Duffy-Doo brummar hem igen. Ett evigt pysslande - det är så vi rullar.

 Ishalka! Ischock! Chockhalka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar