Leta i den här bloggen

måndag 31 januari 2011

Modevisning och middag med berest kusin...

Lång men händelserik dag. Jobbat, varit på modevisning samt ätit middag med mor och kusin Sofia. Den sistnämnda har jag inte sett på över ett halvår eftersom hon och pojkvännen Anton har varit ute och rest. Femton länder har de hunnit med. Ryssland, Mongoliet, Kina, Australien, Nya Zeeland och en massa miniländer som jag inte visste fanns. Blev väldigt sugen på att åka ut och resa när jag hörde hennes berättelser, allt de sett och hört.

Ja, och så var det modevisning också, höst- och vinterkollektionen från Filippa K. Jag gjorde en intervju med Filippa Knutsson för tidningen Gate Report för snart ett år sedan, och efter det får jag massa trevliga inbjudningar från dem.

Kläderna på visningen var snygga, stilrent och klassiskt, som Filippa K burkar vara. Dock fick jag en mindre chock när jag såg modellerna. Hallå, jag trodde size zero var passé. Att vi hade kommit längre än så. Men tyvärr hade jag fel. För tjejerna på catwalken i dag var inte smala, utan magra. De såg ut att vara svältfödda på mat. Det är inte vackert någonstans enligt min mening. Kläderna hänger och slänger på kroppen, trots att de är i xxxxs.

Och varför bjuder catwalk-modeller aldrig på ett leende? Är det för att de är så hungriga? De ser alltid ut som de helst av allt vill skulle vilja vara långt därifrån, som om de lider av att bli betraktade. Nej, fram för sunda och glada modeller som gör att man vill köpa kläderna.

Smakprov från dagens visning.

Togs med mobilkameran, därav kvalitén.

Den här bilden snodde jag på Daniel Lindströms blogg. Jag fick äran att vara med på ett hörn :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar