Leta i den här bloggen

lördag 29 januari 2011

En händelserik dag

Kvällens trio - jag, Duffy-Doo och Gusten grodslukare. Vi är just nu samlade i samma rum. Gusten ligger vid mina fötter och Duffy snarkar högt i korgen. Ett lugn har infunnit sig, vilket är ovanligt med dessa två busfrön.

Men jag förstår att de är trötta. Duffy hoppade och skällde slut på sig i skogen tidigare i dag, då vi under den vanligtvis hundfria promenaden mötte inte mindre än sju fyrbenta hårbollar. Varför gå på gym när man kan gå ut med Duffy.
Och Paolo Roberto släng dig i väggen, nocken jag fick av Duffy i dag var inte nådig (bör förtydligas att det var jag som i tumultet ramlade med huvudet före rakt in i henne, men det gjorde lika ont för det).

Och matglade godisgrisen Gusten han är nog dåsig av all föda som just nu bearbetas i hans mage. För inte nog med att han svalde sin egen middag i rekordfart, i ett obevakat ögonblick lyckades han också med konststycket att mumsa i sig mina kycklingfiléer som stod på diskbänken. Om han skäms? Hahahaha...skulle inte tro det.

Förutom att hänga med två byrackor har jag även hunnit med att gosa med sötaste bebisen Noel och hans fina föräldrar. Dessutom har jag firat världens bästa brorsdotter på treårsdagen. Mycket bullar och kakor blev det.

Nu ska jag sjunka ner i fåtöljen och se vad tv-kvällen har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar