Leta i den här bloggen

tisdag 15 februari 2011

C som i Cirkus

När jag var 20 år arbetade jag på Cirkus Scott och följde med på deras sju månader långa turné runt om i Skandinavien. Det var ett riktigt äventyr vill jag lova. Jag bodde tillsammans med tre andra tjejer i en gammal nedgången husvagn. Från början kände jag ingen av de andra på cirkusen men när man lever så nära inpå andra människor så lär man också känna dem väldigt väl, både bra och dåliga sidor. De första månaderna hade jag inte ens en egen säng utan delade med en annan tjej. I dag skulle jag med ålderns rätt och vishet nog ha krävt lite mer än så (läs bekväm)...

Omslagsbild på boken Bronetts, familjen bakom Cirkus Scott.

2 kommentarer:

  1. äre sant! Men gud, i en husvagn och allt. SOM man önskade det när man var liten och DU har gjort det!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det lite häftigt. Tycker själv att jag var rätt modig :-)

    SvaraRadera