Leta i den här bloggen

fredag 18 februari 2011

Jag offrar mysbyxor och snask

I dag har jag varit trött. Kanske är det mitt besök hos tandläkaren imorse som satte stämningen. Som ni förstår så gillar jag inte att gå till tandläkaren. Nej jag hade inga hål i tänderna, och har så heller aldrig haft, peppar peppar. Det är min tandsten som skyddar mot tandtrollen. Men utöver det så är tandsten inget bra att ha, det orsakar tandlossning säger min tandläkare vänligt men bestämt. Eftersom jag gärna vill ha kvar mina tänder så går jag och tar bort min tandsten ungefär två gånger per år. Det tar väl runt en halvtimme varje gång, att skrapa bort den. En halvtimmes pina. Usch och fy, jag kan knappt tänka på det utan att rysa.

Summan av det hela är jag nu sitter här ren som få i munnen men ack så trött. Dock är det Duffy-fri kväll just i kväll (hon är hos extramatte, extrahusse och bästa kompisen Gusten) så något mer än det vanliga slappa i soffan kanske man borde hitta på. Ut och käka middag på restaurang till exempel. Jag föreslog kvarterskrogen här intill för att ha nära hem till ovan nämnda möbel, men jag fick inte direkt ett jublande ja tillbaka. Så jag offrar mysbyxor och snask framför teven för finmiddag på lokal :-)

Ps. Duffy-fri kväll låter som något positivt inser jag nu. Så är dock inte fallet. Jag saknar henne enormt trots att det inte var så många timmar sedan vi sågs.

1 kommentar:

  1. Hoppas ni fick en riktigt trevlig kväll. Kram /ma
    ps Duffy mår utmärkt, vi har precis kommit hem från kvällsrundan med Gusten

    SvaraRadera