Leta i den här bloggen

lördag 19 februari 2011

Vaknar upp alldeles blodig...

Gaah! Var ju hos tandläkaren igår och så i dag vaknar jag upp med blodfläck på kudden. Nervöst tassar jag fram till spegeln och, gaaah...jag är alldeles blodig om läpparna och ut på kinden. Jag öppnar försiktigt munnen och där det vanligtvis brukar vara en vit tand sticker istället en röd blodklump upp. Madre Mia!

Jag pillar bort bodklumpen och tack och lov gömmer sig min tand där bakom. Men sitter inte tanden lite konstigt. Jag frågar Petrus och visar gapande min tandrad men han svarar trött att han inte ser någon skillnad. Tror jag på honom? Hmm, jag vet inte det. Men jag intalar mig själv att han har rätt. Och tanden sitter ju i alla fall inte löst. Kanske har jag alltid sett ut så här. När jag tänker efter har jag nog aldrig haft en spikrak tandrad á la Idol-Andreas Carlsson.

Ps. Jag tog en bild på blodeländet. Men Petrus avrådde mig från att lägga ut den här. Är ju faktiskt en barnvänlig sida det här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar