Leta i den här bloggen

torsdag 10 februari 2011

Håll er inne eller kryp...

VARNING: CHOCKHALKA! ISCHOCK! HALKCHOCK!

Det är galet halt ute. Gick nyss en promenad med Duffy och både hon och jag höll på att stupa i backen både en och två gånger. Det var som att åka skridskor utan skrillor på fötterna. Alla gamla tanter och gubbar med svaga lårbenshalsar - håll er inne! Och ni andra, ta på er broddarna eller kryp på alla fyra om ni måste ut.

När det om några timmar är dags för promenad nummer tre i dag så ska jag vara förberedd. Broddar på skorna, kudde fastsurrad rund rumpan, handledsskydd, knässkydd och hjälm i topp. Behöver jag tandskydd också kanske? Hmm, det äger jag visserligen inget men det kanske funkar med Petrus bettskena. Goggles får jag inte glömma, för det är ju banne mig storm ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar