Leta i den här bloggen

torsdag 24 februari 2011

Jag skrev en låt...

Skrev nyss klart en artikel. Skrev några rader i boken. Började nynna på en melodi, och vips så hade jag skrivit ner passande text. Hihi, och nu har jag suttit framför datorkameran och sjungit in den. Ja, för att komma ihåg melodin alltså, absolut inte för att leka rockstjärna :-)

Det var alltför länge sedan jag skrev dikter och komponerade ihop egna låtar. En period gjorde jag det nästan dagligen, så jag har högar med block fyllda med texter. I dag lägger jag ytterligare en till samlingen. Vet inte om den funkar att läsa den så här rätt upp och ner utan musiken som jag skrivit till. Nåja, eftersom jag har värdighet nog att inte lägga upp min musikvideo, så får det bli textvarianten ändå...


Jag sitter här
Här ensam utan dig
Jag undrar var du är
Och om du saknar mig

Det har gått några dagar
Men det känns som flera år
Sorgen den har inga lagar
Den är bara tung och svår

Refräng:
Utan dig är jag inte hel
Utan dig är jag svag
Utan dig känns allt så fel
Utan dig är jag inte jag

Jag kan inte se dig
Men jag tror att du är här
För jag kan känna dig
Den värme som du är

Du vackra
du, underbara du
åh du fantastiska
vad jag behöver dig nu

Allt det där som var så bra
Som jag borde ha sagt men aldrig sa
Vad väntade jag på –
nu är allt försent ändå

Refräng:
Utan dig är jag inte hel
Utan dig är jag svag
Utan dig känns allt så fel
Utan dig är jag inte jag

2 kommentarer:

  1. Sara "Pling" Palmquist

    SvaraRadera
  2. Hihi...Ja, Pling skrev ju Bra vibrationer med allas vår Kicki Danielsson. Så hon går inte av för hackor :-)

    SvaraRadera