Leta i den här bloggen

söndag 13 februari 2011

Sånt man gör en söndag

Innan jag blev påkörd bakifrån av en vit skåpbil i dag så var jag och fikade med Jessica på Café Puck på söder. Tékopparna där är gigantiska. Varken jag eller Jessica orkade dricka upp allt. Så det är vad man skulle kunna kalla "slöserikoppar", men väldigt fina dock. Köpta på Indiska.
Jessica gömmer sig bakom sin jättelika kopp.

Två koppar och ett ljus - heter denna bild :-)


Kom nyss in från en promenad med Duffy i solen. Svankvinnan var givetvis på plats nere vid vattnet och matade sina älsklingar. Två gånger per dag är hon där och matar fåglarna, har hon berättat. Med sig har hon alltid en vagn lastad med stora säckar fyllda med bröd. Häromdagen hade hon en stor vit flagga som hon viftade med framför fåglarna. Jag vet inte om syftet var att likna en fågel och bli en i gänget, eller om hon på det här sättet visade att hon kom med fred i sinnet.

Nåja, i dag fick jag ta en bild en bit bort eftersom hon tidigare har sagt till mig och Petrus att vi inte bara ska stå där och glo utan göra någonting istället. Riktigt vad hon vill att vi ska göra är oklart.

Svankvinnan in action.

Vacker dag.

Duffy spanar...

2 kommentarer:

  1. Åh, en sådan där kopp har jag här hemma. Den är visserligen inte min utan hör till allt porslin som tjejen jag hyr av har lämnat här för mig att nyttja. Jag älskar den där koppen, den är så stor och härlig att värma händerna på. Jag dricker en stor kopp grönt te (japp, hela koppen!) till min frukost, och ännu en stor kopp av något annat te (just nu ett rött frukt/apelsin-te som doftar björnbär och vinbär) till kvällen. "Min" kopp är däremot ett annat mönster, ljusblått och vitt. (Att man kan säga så mycket om en kopp visse jag inte).

    SvaraRadera
  2. Oj så du orkar svepa i dig en full kopp, inte illa :-) Hihi, tur att du väljer té och inte kaffe i alla fall för då skulle i alla fall jag bli rätt speedad. Kram

    SvaraRadera