Leta i den här bloggen

tisdag 15 februari 2011

Då jobbar jag från en söderhavsö...

Jag har absolut inget emot vintern. Inte heller ogillar jag snö. Tvärtom, jag älskar att vara i fjällen och åka skidor. I fjällen är jag rustad för minusgrader. Jag är riktigt klädd och dessutom rör jag på mig hela tiden. I längdspåret i fjällen svettas jag.

I fjällen ja. Men det är annorlunda här i storstan. Här är jag allt annat än rustad, trots att både långkalsonger och sockor är på. Jag fryser, konstant. Och är det något jag inte gillar så är det just att frysa. Jag fungerar liksom inte normalt när jag fryser. Allt jag tänker på är hur gärna jag skulle vilja ligga i ett varmt bad, sitta i en bastu eller ligga på stranden i ett varmt land. Nyss fyllde jag en kopp med hett kaffe bara för att kunna värma händerna runt koppen. Jag lyfte till och med på tröjan och tryckte koppen mot magen. Åh, varmt och skönt. Underbart! Nästa år är det jag som tar kontoret under armen och jobbar från en söderhavsö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar