Leta i den här bloggen

söndag 13 februari 2011

Påkörd bakifrån av skåpbil

Lämna bilen hemma om ni kan i dag. Det är nämligen halt på vägarna. Jag och Duffy var ute och brummade nyss och blev då påkörda bakifrån av en vit skålbil. Mitt i stan, vid ett rödljus. Boom, lät det. Jag snabbt och smått chockad ut ur bilen. Föraren i skåpbilen kom även han ut samt en av hans passagerare. De satt tre där fram och ingen av dem pratade svenska, så föraren ringde upp sin chef och sträckte sedan över sin mobil till mig. Jag fick telefonnummer av chefen som jag skulle ringa om jag upptäckte några skador på bilen. Där och då såg jag nämligen inget som var trasigt. Och jag vill inte stanna och undersöka saken närmare eftersom vi blockerade vägen och bilister bakom tutade ilsket på oss.

Puh, vi rullade långsamt hemåt efter den här incidenten. Fick förbi mig att det luktade bränt i bilen att människor utanför glodde skeptiskt på min bil, som om det brann där bak. Hmm, jag hoppas att de hade gjort mer än att bara tittat på då. Duffy som satt i sin bur i bakluckan verkar ha tagit det hela med ro. I och för sig ligger hon däckad nu på mattan, men det brukar hon göra.

Usch, inget roligt att bli påkörd, eller krocka med bilen överlag. För även om man nu inte blir skadad fysiskt så tar det på krafterna mentalt. Kör försiktigt kära ni.

Nu sitter jag och försöker varva ner. Fötterna i varmt fotbad. Ska snart lägga mig i soffan och läsa Dagens Nyheter och sedan en prommis med Duffy innan solen går ner för i dag.

Hoppas du har en skön söndag!

Resten av söndagen blir väldigt lugn för min del. Vilar här ögonen en stund. Ska sätta mig i soffan nu med tidning och en kopp varm choklad.

2 kommentarer:

  1. Stackars dig! Du blev nog lite chockad. Det är inte kul att bli påkörd, jag vet. Tråkigt att du inte kan följa med på bion i kväll. Kram / ma

    SvaraRadera
  2. Ja det var tråkigt. Hoppas ni hade det mysigt. Kramis

    SvaraRadera