Leta i den här bloggen

söndag 27 februari 2011

Man får inte vara en feg liten lort...

När man tycker att något är fel, då ska man banne mig göra något åt det. Annars är risken stor att man sitter som jag gör nu och ångrar sig. Jag gick förbi kvarterskrogen på vägen hem nyss efter att ha fikat med min vän Matilda. Utanför krogen sitter en liten hund och fryser så hela kroppen skakar. Åh, mitt hjärta. Jag ville öppna dörren och vråla "Vem är ägare till hunden som sitter här ute i minusgrader och skakar av köld". Men jag gjorde det inte. Och det är det jag sitter och ångrar nu. Fega Sara.

Petrus ska dock åka in till stan om en liten stund och går då förbi kvarterskrogen. Jag har bett honom kolla om hunden sitter kvar och i så fall vara modigare än jag och få tag i hundens husse eller matte som säkerligen sitter där inne i värmen. Om ingen vill kännas vid hunden har jag sagt att han ska ta med den hem. Banne mig!

.............
If you see something that your heart tells you is wrong. Do something! Or else you may regret it for the rest of your life.

2 kommentarer:

  1. Folk verkar skita i allt o alla i handling om det inte ekonomiskt eller på annat sätt gagnar en själv. Det paradoxala i det tänket är, att agerar vi inte för de orättvisor vi ser eller upplever är vi precis det du Sara lyfter fram. Vi blir skapare eller medlöpare till ett samhälle vi sedan sitter o beklagar oss över vid fika/middagsbordet. Sitt inte tummen i munnen och tyck en massa saker om ni själva inte tagit ansvar för förändring av det ni vill förändra. Tack för ordet!!!

    SvaraRadera
  2. Så sant som det är skrivet. Bra Rolf!

    SvaraRadera