Leta i den här bloggen

söndag 27 februari 2011

Jag gör som jag har lust med...

I kväll struntade jag i Solsidan. Jag hade ingen lust att titta och just av den enkla anledningen valde jag att inte se kvällens avsnitt. Visserligen missade jag första halvan för att jag satt i bilen på väg hem från middag hos pappa och Birgitta, men jag hade inte kollat ändå. Varför? Jo, för att jag helt enkelt inte tycker att den här säsongen är rolig. Den första säsongen var kul men nu skrattar inte mer än någon gång här och där. Eller jag skrattar inte ens, jag drar på smilbanden.

Trots det har jag hittills plikttroget knäppt på teven varje söndag kväll klockan åtta, för man vill ju vara en i gänget. Solsidan är ju ett hett diskussionsämne och har man inte sett senaste avsnittet så kan man lätt hamna utanför. Det gäller att kunna sin Ove och sin Mickan.

Men i kväll struntade jag alltså blankt i gemenskapen. För från och med nu tänker jag inte se ett visst teveprogram bara för att alla andra har sett det eller läsa en viss bok bara för att alla andra har läst den. Från och med nu gör jag som jag har lust med. Och har jag inte lust att se Solsidan eller läsa Stieg Larssons Milleniumböcker, ja då ger jag blanka sjutton i det. Livet är för kort för att slösas på saker eller för den delen människor som inte är värda ens dyrbara tid.

Så strunta i vad "alla andra" gör och gå istället din egen väg, den väg som du valt själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar