Leta i den här bloggen

söndag 11 oktober 2009

De fann varandra i fängelset...

Jag ljög i mitt förra inlägg. Eller nej, jag ljög inte men det blev inte som jag trodde då. Jag skrev att jag inte skulle se dramadokumentären om Hagamannen, och här sitter jag nu och tittar på...ja just det, dramadokumentären om Hagamannen. Och inte nog med det, samtidigt som programmet visas så googlar jag denna galning. I träffarna jag får upp kan jag bland annat läsa att Hagamannen, eller Niklas Lindgren som han heter, numera är bästis med våldtäktsmannen och mördaren Anders Eklund. De två träffades i fängelset och numera fikar de tillsammans där inne var och varannan dag.

Jag undrar vad de pratar om när de ses? Om de låtsas vara normala eller om de står för vad de har gjort? Är de stolta eller skäms de? Ser de upp eller ner på varandra eller betraktar de varandra som jämlikar? Usch, nej jag vill inga svar ha. De kan få sitta där bakom galler och snacka bäst de vill. De förtjänar varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar