Leta i den här bloggen

torsdag 22 oktober 2009

"Fotbollstjejerna" tar ut silikonbrösten

Ett tag var det väldigt populärt att lägga in silikon i brösten, var och varannan tjej gick omkring med två fotbollar under hakan som de lekte tittut emellan. Det ansågs av någon anledning sexigt. Var, hur och med vem denna silikonhysteri började är oklart, dock är det tydligt att detta är så 1999. För i dag tio år senare har flera av dessa "fotbollstjejer" tagit bort sina gigantiska bröst.

Och trenden verkar hålla i sig. För några veckor sedan gick Linda Rosing ut i media och sa hon fått nog av sina gigantiska tuttar, att hon gjort dem för att hon var osäker på insidan, men att hon nu kände sig trygg med sig själv och därmed inte behövde sina silikonbröst. Och i dag läser jag att inredaren Lulu Carter ska plocka ut sina silikonkuddar och göra lampskärmar av dem. På sin blogg skriver hon: Och alla Ni kvinnor som funderar på större bröst.. tänk efter före och gör inte "hyllan" så iögonfallande att Du slutar få ögonkontakt med det motsatta könet. Om Ni förstår..

Ja, vad säger man...Djupt olyckliga Lolo Ferrari hade ständig värk på grund av sina bröst. Hon kunde inte sova på mage och knappt på rygg heller eftersom brösten var så tunga. Varför opererade hon då både ansikte och kropp för miljontals kronor?
- Jag skämdes, jag ville förändra mitt ansikte, förvandla mig själv. Egentligen ville jag nog bara dö, berättade Lolo i en intervju.
Några år senare dog Lolo Ferrari under oklara omständigheter. Hon blev 37 år.


Lolo Ferrari. Bild från The Sun.

1 kommentar:

  1. Men tusan, att läkarna ens får stoppa in så där mycket skit i brösten. Snurrigt!

    SvaraRadera