Leta i den här bloggen

onsdag 7 oktober 2009

I dag är det herr Persson och jag

Är hemma i dag och skriver, ja inte på bloggen, eller jo det gör jag ju nu, men det är inte därför jag är hemma. I dag ska jag nämligen bli klar med min intervju med Göran Persson. Jag har förflyttat mig ut till köksbordet där min dator samsas med en nyköpt latte, en påse choklad, ett vinglas fyllt med vatten, en pappershög, ett block, några pennor, en bandspelare och en hjärtformad sten som jag hittade på Gotland i somras (ja, stenen har ingenting med dagens arbete att göra, men den får vara med ändå).

I mjukisbxyor, fårskinnstofflor och kofta sitter jag här och skriver så fingrarna glöder, eller nåja inte just i denna stund, för nu matar jag in chokladbönor i munnen med ena handen samtidigt som jag skriver med den andra. Gott men i längden inget bra arbetssätt. Nej, nu tillbaka till herr Persson


Kaffe är bra en dag som denna!


Tänker, skriver, och tänker lite till...


Någon som vet hur den där herren gjorde som kunde förvandla vatten till vin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar