Leta i den här bloggen

lördag 24 oktober 2009

Får jag gå och lägga mig klockan 22:00?

Får jag gå och lägga mig klockan 22:00 en lördagkväll, eller är jag världens tant då? Tant eller inte, jag får faktiskt lägga mig och sova när jag vill. Precis som jag får gå upp när jag vill imorgon. Jag har ingen tid att passa. Nåväl, jag ska visserligen ut och fara vid tretiden imorgon eftermiddag, men om jag går och knoppar nu så borde jag väl vakna av mig själv tills dess. Eller ska jag ställa alarmet ändå? För kanske att jag just i natt får för mig att sova 17 timmar, nej 18 blir det ju med den extratimme vi får när vi inatt ställer om till vintertid. (Ställ tillbaka grillen/klockan på vinten och fram med den på sommaren.)

Fast jag vill inte ställa klockan på ringning, jag har fått för mig att jag sover sämre med vetskapen om att något oljud snart ska väcka mig. Som om jag ligger på helspänn, med fingret på snoozeknappen hela natten. Nej, i natt ska jag sova djupt och skönt. Jag får helt enkelt lita på kroppens inbyggda väckarklocka. Klockan 10:00 ställer jag den på nu. Imorgon berättar jag hur det gick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar