Leta i den här bloggen

onsdag 14 oktober 2009

Ica-reklamen väcker känslor...

Ja, även jag undrade vad Ica höll på med när jag såg deras senaste reklamfilm med den nya praktikanten, funktionshindrade Jerry. Var det ett skämt eller var det reklambyrån som efter år med Stig och Ulf fått nog och nu visade sitt missnöje på det här sättet? Nej, dubbelfel av mig. I dag läser jag nämligen att syftet med reklamfilmen är att spela på folks fördomar mot utvecklingsstörda och att väcka debatt. Dessutom är det ju även ett smart sätt att få lite gratisreklam. Expressen skriver om det, Aftonbladet skriver om det, och jag skriver om det – och tillsammans når vi ju ut till en rätt stor del av Sveriges befolkning…(japp, jag är inte blygsam här inte).

Just nu är det dock svårt att förstå hur man tänkt att reklamfilmen ska förändra fördomarna mot utvecklingsstörda. Men enligt Ica kommer det en fortsättning, och med den kommer också budskapet.

Se reklamfilmen här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar