Leta i den här bloggen

fredag 16 oktober 2009

Färjan-tjej: "I sängen vill de ha oss lite större"

Slår på teven och hamnar i taxfreen på en finlandsfärja. Två norrländska killar står och väljer i sprithyllan. "Du ska väl ta nå vin ifall du få me en tjej till hytten", säger den ena killen till den andre. Sagt och gjort. En låda rödvin åker ner i shoppingkorgen.

I nästa scen sitter fyra tjejer i sin hytt, lite runda under fötterna. De berättar om hur bra de trivs med sina mulliga kroppar och hur lätt de har för att få ragg. "Killar vill ha en viss typ av tjej att visa upp, men i sängen vill de ha oss lite större", förklarar en av tjejerna in i kameran.

Det är spännande det här. För även om jag läst om Färjan-Håkan i kvällstidningarna, så är det första gången jag ser själva programmet. Det är inte så att jag med sorg missat Färjan tidigare, det är helt medvetet. Jag mår nämligen direkt dåligt när jag ser människor göra bort sig eller förlöjligas på teve. För jag vet att det är något de kommer att få äta upp, även när strålkastarna släckts och kamerorna stängts av. Det är av den anledningen jag inte ser Idol. Dock kanske jag ska se ikväll. För de som är kvar nu kan ju faktiskt sjunga, och då riskerar de inte att bli totalt utskällda. Dessutom är det ju Michael Jackson-tema i kvällens Idol. Kan bli en Thriller!

Oj, nu är reklamen slut. Nu fortsätter färjan glida fram. Fullt ös!


Färjan-Håkan. Foto: Kanal 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar