Leta i den här bloggen

söndag 18 oktober 2009

Lyckorop till Massive Attack

Massive Attack spelade på Annexet i kväll och jag var där. När jag fick förfrågan om jag vill gå med på konserten kände jag igen bandnamnet men kopplade ihop det med hård musik á la Rage against the machine. Ja, det politiska engagemanget har de visserligen gemensamt med i samma musikgenre hör de inte hemma.

Publiken inklusive jag själv var som svensk publik oftast är, nämligen otroligt blygsam - inte röra sig för mycket och inga överdriva applåder. Damen framför mig var inte från Sverige utan från Tyskland och hon kunde konsten att digga musiken. Det var dans, det var glädje och det var spontana lyckorop. Och när hon släppte loss tillät även jag mig att lyfta fötterna från marken. Och det kändes skönt, väldigt skönt!

Lyssna på Massive Attack här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar