Leta i den här bloggen

tisdag 27 oktober 2009

Saker att göra en grå och regnig höstdag

Oktober, regnet vräker ner vareviga dag och allt är tråkigt. Nej, vad är det för tråkig ton Sara. Det går väl att ha roligt även en frusen höstmånad. "Ingenting är omöjligt", för att citera Gunde Svan, expert i positivt tänkande. Och vem är jag att säga emot en sjufaldig VM-guldmedaljör? Nej, just det. Sagt och gjort, jag satte mig ner och fick ihop en lista på saker att göra en grå och regnig höstdag.

Tips för en regnig dag

Hoppa i vattenpölar.

Baka muffins.

Se filmerna du aldrig hinner se annars.

Tokstäda.

Dansa framför spegeln.

Fika hela dagen.

Skriv en bok.

Läs en bok.

Sov ut, länge.

Måla en tavla.

Sortera böckerna i bokhyllan efter färg.

Sortera kläderna i garderoben efter tycke och smak.

Spela spel.

Sjung karaoke.

Fixa ditt eget hemma-spa.

Möblera om.

Sticka vantarna du aldrig annars hinner bli klar med.

Skriv listor.

Lär dig Björn Ranelid-citat utantill.

Öva på olika dialekter.

Lek Idol med dina vänner.


Själv sysselsatte jag mig just en sådan gråmulen dag med att sortera böckerna i bokhyllan efter färg. Resultatet ser du här nedan.

1 kommentar:

  1. Men gud sås nyggt, borde jag också göra. Men jag vågar inte!

    SvaraRadera