Leta i den här bloggen

lördag 24 oktober 2009

Vi fick varsitt skyltdockshuvud...

Vad skönt det ska bli med fredagsmys ikväll. Jag ska slänga mig i soffan och mumsa praliner och somna tidigt framför en halvbra film. Så tänkte jag när jag vaknade imorse.

Och här sitter jag nu framför datorn, 18 timmar senare, och har varken hunnit ligga i soffan eller fått i mig en endaste pralin. Efter jobbet i dag styrde jag nämligen mina steg mot Miguels och Kalles nyöppnade café och hörlursbutik Yeadio på Tulegatan i Stockholm. Där fick vi genast varsitt skyltdockshuvud i frigolit i handen, som vi skulle måla efter egen fantasi. Mitt huvud blev efter många omgångar färg slutligen helsvart med röd mun. Dessa huvuden ska pryda fiket/butiken och givetvis ska våra konstverk vara "klädda" i hörlurar. Imorgon ska jag lägga ut lite bilder på dessa fantasifulla skapelser.


Den här coola tjejen med hår av hushållspapper tog flera timmar att få fin. Men resultatet blev som ni ser fantastiskt.


Malins huvud blev så här snyggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar