Leta i den här bloggen

torsdag 29 oktober 2009

Vi sparar det som är viktigt för oss...

Sitter uppe och väntar på att tvättmaskinen ska rulla sitt sista varv. Tar den inte lite längre tid än vanligt ikväll? För att hålla mig vaken surfar jag runt på internet och läser nyhetssidor, bloggar, skvaller och allt däremellan. Det finns så mycket där ute på nätet. Man skulle kunna sitta dygnet runt, livet ut och ändå aldrig lyckas ta sig igenom alltihop. Och det gör mig inte så mycket. Det är ändå väldigt lite av det jag läser som fastnar, majoriteten har jag glömt imorgon när jag vaknar. För hur ska hjärnan kunna ta in all denna information vi dagligen möts av. Det går inte. Vi skulle bli tokiga. Vi måste sortera, välja ut och spara det som är viktigt och som betyder något. Så är det med allt här i livet. Det handlar om att bestämma sig för vad som är viktigt för just mig.

Och där slog klockan halv tolv. Centrifugeringen är igång, och allt jag vill är att lägga huvudet på kudden och låta ögonlocken falla. Imorgon är det halvdag på jobbet och sedan bär det av till Mora och myspys i goda vänners lag.

1 kommentar:

  1. Tror liksom att alla intryck smälter ihop, knådas, mixas till en enda hjärnsmoothie - och så dricker man den medan man sover och skriver det man skriver och säger det man säger tänker det man tänker redan nästa morgon... ibland nästa år...

    h

    SvaraRadera