Leta i den här bloggen

lördag 10 oktober 2009

Massa minnen som trängs i min hall...

Det står en massa minnen och trängs i min hall. Pappa och Birgitta var nämligen här imorse och lämnade fem kartonger med smått och gott från min barndom, kartonger som stått på deras vind i över tio år. Det är som julafton här hemma, fast ännu bättre.

Jag har läst Boken om mig som jag skrev 14 år gammal och en massa skoluppsatser, samt bläddrat i mina gamla favoritböcker (och som den bokmal jag var så är det en hel del). En kartong var fylld med barnkläder, med alltifrån små mössor med vacker brodyr på till stickade tröjor i 1980-talets starka färgkombinationer.

Allt ska upp i ljuset, dammas av och beundras. Den planerade städdagen kan jag med andra ord glömma för tillfället.


Vi har alla varit små. Hittade detta dagiskort på mig i en av kartongerna. Då och nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar