Leta i den här bloggen

lördag 24 oktober 2009

Vem är det som kör det här planet?

Tanken var ju att jag skulle krypa ner i sängen under duntäcket och låta John Blund strö sitt sömnpulver över mig. Det var tanken ja. Men det blir inte alltid som man har tänkt sig. Jag sitter fortfarande här i soffan med datorn framför mig, för det finns ju så mycket skoj på det här som kallas internet. Ja, och rätt mycket underliga saker får man också ta del av. Jag läser bland annat om två piloter som under en flygning mellan San Diego och Minneapolis i onsdags hamnade i en sådan livlig diskussion att de glömde att landa. Ja, de hade sannerligen bara ögon och öron för varandra för inte heller reagerade de på anrop från flygledartornet som till slut satte in två militärflygplan i jakten på dem.

Hört från cockpit:

Pilot 1: Vem är det som kör det här planet egentligen?
Pilot 2: Hoho. Kör? Ja, det är ju vi...
Båda: Aaaaaahhhhhhh!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar