Leta i den här bloggen

onsdag 18 november 2009

Alicia bjöd upp till monsterleken...

Sådana här grå och regniga dagar får man kompensera med att boka in lite extra skoj i almanackan. Ikväll var Annika och Alica (svägerska och brorsdotter) här på tjejmiddag. Väldigt spontan inbjudan så på väg hem från jobbet kastade jag mig in i närmaste livsmedelsbutik, grabbade tag i lite bacon, ägg och pasta och småsprang vidare hem i regnet. Vad jag bjöd på? Ja, det man ofta gör med lite bacon, ägg och pasta, just precis - spaghetti carbonara.

I köket är jag en blandning av Per Morberg och Bridget Jones. Det vill säga jag som kock må så lite galen ut men när maten väl står på bordet smakar den fantastiskt gott(och ja, jag är faktiskt väldigt objektiv här).

Efter middagen, när magen precis börjat bearbeta det nyanlända godsakerna, bjöd Alicia upp till dansleken, rullleken, monsterleken, snurrleken och ett antal andra lekar jag inte kan namnet på. Man borde låta små barn leda träningspass, för tusan vad varm och svettig jag blev, och för att inte tala om vilken energi det gav. Behövs inget träningskort här inte.


Fin svägerska och fin brorsdotter.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig kväll. Alicia är verkligen en vitamininjektion. Låter gott också med spagetti carbonara. Själv åt jag spagetti med "havets läckerheter" tillsammans med Lisbeth på gamla Papparazzi. Kram & sov gott! Ma

    SvaraRadera