Leta i den här bloggen

tisdag 3 november 2009

Elva år och mamma

Kordeza Zhelyazkova är elva år och mamma. Hon är ett barn som ska ta hand om ett annat barn.
”Nyss lekte jag med leksaker. Men min baby är min nya leksak”, säger Kordeza.

Det här låter lovande och bra, verkligen jättebra. Den nyblivne pappan Jeliazko Dimitrov är 19 år och riskerar nu fängelse för att ha haft sex med en minderårig. ”Jag trodde hon var 15 år”, försvarar sig Jeliazko. Okej, here we go again! Slipper Jeliazko fängelse lovar han att ta hand om sin nya familj, sin fru och sin dotter (eller sina två döttrar).

Elva år och mamma alltså. Tänk om jag skulle ha en 18-årig dotter eller son. Jag skulle kanske just nu planera inför mitt barns student. Kanske vara mormor eller farmor till och med.
När jag var elva år lekte jag med barbie, gick balansgång på staketet och retades med min bror. När jag var elva år hade jag inte fått mens, vågade jag inte sova med dörren stängd och killar var i mina ögon bråkiga och jobbiga.

Är man elva år är man ett barn. Ett barn ska inte behöva bli förälder, och ett barn ska inte behöva ha ett barn som förälder.


Läs mer här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar