Leta i den här bloggen

onsdag 25 november 2009

Grymt - vilka elaka bönder...

Jag förstår inte hur de tänker riktigt, om de nu gör det alls. Jag talar om de grisbönder som nu misstänks för djurplågeri. För inte nog med att de har plågat djur, det är dessutom sina egna djur som de utsatt för vanvård. Dessa bönder lever på sina grisar och därmed tycker man ju också att de borde ta hand om dem på bästa möjliga sätt. Men icke! Dessa bönder har låtit sina grisar gå så hungriga och rastlösa att de till slut har börjat äta på varandra. Det är helt sanslöst och går inte att rentvå sig ifrån. Det är liksom svårt, ja nästintill omöjligt, för bönderna att påstå att de inte kände till dessa missförhållanden, såvida de inte är både blinda och döva förstås.

En del av mig vill bara gå tillbaka till att bli vegetarian och aldrig ens nosa på en köttbit igen. Fast samtidigt är det inget som hindrar framtida djurplågeri, för det kommer att ske igen. Förhoppningsvis inte på dessa grisfarmar men med all säkerhet någon annanstans. Nej, det bästa man kan göra är helt enkelt att se till att köttet man köper kommer från en pålitlig bonde där djurens välmående sätts i främsta rummet.


Grymt! Jag skulle vilja slå in trynet på de där bönderna som varit taskiga mot mina släktingar.

2 kommentarer:

  1. Jag med! Slå in trynet alltså. Det är vidrigt som grisarna behandlas. Ska köpa min julskinka på Percys, tror att de har koll på gårdarna, men ska kolla först. Annars får nog skinkan vara. Kram/ma

    SvaraRadera
  2. Ja, usch vilka uslingar! Borde få djurförbud!

    SvaraRadera