Leta i den här bloggen

måndag 9 november 2009

Ser Fotbollsgalan och gråter...

Och så ser jag Fotbollsgalan på teve och gråter ihop med Pontus Kåmark när Klas Ingesson berättar om sin cancer.

"Det positiva med sjukdomen, om man nu kan se något positivt, är att jag lärt mig vad som är viktigt i livet. Det viktiga är att leva i nuet, inte i gårdagen och inte i framtiden, utan här och nu", säger Klas Ingesson.

Och likt så många gånger förut så tänker jag "Sara, det är dags att leva i nuet". Och det går bra, i ungefär en minut, sedan är jag tillbaka i ältandet om det som varit och funderingarna kring det som komma skall. Men om jag upprepar mitt mantra var 60:e sekund, då borde jag ju rimligtvis också konstant leva i nuet. Och en vacker dag kanske det bara rullar på utan att jag behöver tänka på det. Oops, där hade det visst gått en minut. "Sara, det är dags att leva i nuet".


Klas Ingesson - du var och förblir en hjälte.

2 kommentarer: