Leta i den här bloggen

tisdag 10 november 2009

Kosta på sig att må bra...

Vet du vad man får betala för ett besök hos en psykolog, frågade en god vän mig. Ja, inte exakt, men det är väl rätt mycket, svarade jag. Inte rätt mycket, utan väldigt mycket, sa min kompis.

Hon har rätt, det är väldigt dyrt att gå till psykologen, för 45 minuter ältande i en stol får man betala sisådär tusenlappen. Så går man en gång i veckan i ett halvår så blir det alltså närmare 25 000 kronor, mycket pengar det håller jag med om. Fast tänker man på alternativet så är det ju helt klart värt det. För när man ligger på dödsbädden och ser tillbaka på sitt liv då är det nog inte det man gjorde som man ångrar, utan snarare det man inte gjorde, exempelvis att inte kosta på sig att må bra och få vara lycklig.

Vi diskuterade så jag och min vän, och kom fram till att om en del lägger mer än det dubbla på ett par nya bröst, så skulle vi hellre välja att lägga pengarna på vår insida. För ett vackert yttre gör dig inte lycklig inuti. Men lycklig inuti gör dig vacker på utsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar