Leta i den här bloggen

lördag 7 november 2009

De fick verkligen fart på festen

Nu hemma igen efter några timmars promenad, och frisk luft var precis vad jag behövde. Vaknade runt halv tolv imorse (förmiddags) och kände mig rätt mör minst sagt. Igår var det stor fest med jobbet och jag ramlade inte i säng förrän efter tre i natt. Men kul var det, och tusan vad jag dansade. På scenen stod bland annat Charlotte Perrelli och Hoffmaestro & Chraa, och de sistnämnda fick verkligen fart på festen. Hela stället gungade och hoppade och dansade. Detta elvamannaband spred verkligen glädje, deras energi smittade av sig och det var en fröjd att se dem uppträda. Jag var tvungen att leta upp dem på Spotify tidigare i dag och lägga till alla deras låtar till mina favoriter. Till den musiken kan man helt enkelt inte sitta still.


På väg till partaj!

Något lugnare musisk stod Amanda Jenssen för. Jag hörde att hon är tillsammans med före detta Refused-sångaren Dennis Lyxzén. Det är säkert ett jättefint par men det känns lite skumt ändå. Dennis Lyxzén har liksom alltid funnits och Amanda Jenssen känns som hon nyss föddes. Jag lyssnade en hel del på Refused i 15-årsåldern och på den tiden måste väl herr Lyxzén ha varit runt 25, så säg att han är närmare 40 år i dag då. Och Amanda Jenssen, hur gammal är hon? Typ 20 år. Fast vem är jag att förringa deras kärlek, Fy Sara. Kärlek kan aldrig vara något dåligt. Nej, glöm det jag skrev ovan. Allt jag ville säga var grattis kära Amanda och Dennis. Hoppas ni får ett underbart liv ihop.


Hoffmaestro & Chraa svänger loss.

1 kommentar: