Leta i den här bloggen

onsdag 11 november 2009

Göran Perssons tur att hämta på dagis...

Nu finns nya numret av tidningen Gate Report på landets flygplatser, och i den min intervju med förre statsministern och numera bonden Göran Persson. Ja, han är visserligen senior advisor (det heter så, fråga honom själv) och föreläsare också, men det är bonde han främst ser sig som och så han vill tituleras.

Jag hade stålsatt mig inför intervjun med Göran Persson eftersom jag trodde att jag skulle möta en uppblåst och lite dryg man. Göran visade sig dock vara på strålande humör, han var avslappnad, skrattade mycket och kom med små underfundiga kommentarer. Vi satt och pratade i närmare en och en halv timme och när fotografen stressat knackade på dörren kom Göran på att han skulle hämta på dagis. Alltså hunden, han är på dagis, tillade han snabbt då han såg våra förvånade blickar. Det blev till att boka in en ny fototid med herr Persson. Och resultatet? Ja, bege dig till närmsta flygplats och avgör själv.


Göran Persson poserar vant framför kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar