Leta i den här bloggen

torsdag 26 november 2009

Tjocka personer med smala beundrare

Generation fett heter programmet jag tittar på. Det handlar om extremt tjocka personer och deras betydligt smalare beundrare. Och samtidigt som jag förundras över fenomenet så frågar jag mig själv varför jag förundras så. Är det för att det inte är den vardag jag lever i? Eller fenomenet, kan man skriva så? Är det ett fenomen? För personerna i dokumentären är ju deras läggning det normala. För dem är en människa som suktar efter magrutor och pumpade muskler ett så kallat fenomen.

Eftersom vi alla är så olika till det yttre så är det ju tur att vi även är det på insidan, att vi faller för olika saker. Så länge vi är lyckliga och inte skadar någon annan så har vi rätt att leva som vi vill, hur vi vill och med vem vi vill.

Läs mer om programmet Generation fett här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar