Leta i den här bloggen

lördag 28 november 2009

Min lördag fram till nu...

Något trött i dag måste jag erkänna, men med viss ansträngning så har jag lyckats hålla mig vaken ända sedan klockan tio i morse. Faktum är att jag inte alls har legat i soffan och glott på film utan vandrat runt på stan i några timmar. Först en fika med Petrus och göteborgaren Igge nere på ett café på Norr Mälarstrand. Jag var lite småhungrig redan då, trots att jag hade ätit en rejäl havregrynsgröt-frukost bara en kort stund innan. Men tyvärr åt jag ingenting där på cafét och detta kände jag av ett par timmar senare på väg hem i mörkret med lite nyinförskaffade prylar.

Jag har väldigt lågt blodtryck och har svimmat tidigare, så därför vet jag också hur det känns alldeles innan - det snurrar i huvudet och svetten börjar rinna. Med försiktiga och långsamma steg lyckades jag dock ta mig hem. Jag pratade med min mormor en bit på vägen och hon blev orolig och ville inte lägga på luren. Jag försäkrade henne dock om att det inte var så illa, men i varje steg jag tog så kände jag mig allt närmre asfalten under mig. Men det slutade alltså lyckligt. Nu har jag fått i mig en stor skål fil med gryn, russin och äpple och njuter av dagens inköp.


Min vackra gammelmormor i en av ramarna jag köpte på Åhléns i dag.


Köpte mossa i dag, och ljusstaken inhandlade jag tidigare i veckan på Indiska.

2 kommentarer:

  1. Oj, varför sa du inte att du hade fått blodtrycksfall! Kom ihåg att äta, det är inte bra att gå hungrig!

    SvaraRadera
  2. Jag vet, och mat som är så gott också!

    SvaraRadera