Leta i den här bloggen

lördag 14 november 2009

Kalas och lägenhetsvisning...

Sitter i soffan, mätt och belåten efter en rejäl frukost. Eller säger man brunch den här tiden på dygnet? Utanför fönstret vatten, stan är full av vatten. Mot himlen avtecknar sig fåglarna, de är inte rädda för att bli lite blöta om vingarna.

I dag blir det tårta och paket för hela slanten när min älskade systerson bjuder på sexårskalas. Eftersom jag anar att han inte läser det här så kan jag avslöja att jag köpt honom en bok, Trollkarlens elefant heter den. Hans mor och tillika min syster viskade i mitt öra att han just nu är inne på kapitelböcker (högläsning) och trolleri. Så jag slog två flugor i en smäll och köpte en bok om magiska under.

Men innan kalas blir det lägenhetsvisning tre trappor ner. En likadan lägenhet som denna fast omvänd. Ska kila dit och titta hur de har möblerat, kanske får man något tips på hur man kan eller kanske inte kan göra.


Badande systerson för några år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar