Leta i den här bloggen

torsdag 26 november 2009

Jag återhämtade mig bra...

Klockan 07:45 gick jag hemifrån imorse, och nu drygt fjorton timmar senare är jag hemma igen. Först en hektisk jobbdag. Gå hem och sov, skrek kroppen när jag stängde av jobbdatorn. Gå på spanskan, sa hjärnan, och jag lydde den sistnämnda.

En och en halv timme senare och med ett några ord större ordförråd slog jag ihop spanskaböckerna. Äta, skrek magen. Gå på mingel och titta på vackra saker, sa shoppingsuget och jag lydde det sistnämnda. Jag och Maria gled in på Elle/Indiskas mingel på Drottninggatan. En stund senare kom jag ut en vit adventsljusstake och en söt portmonä rikare och magen hade jag för stunden lurat med en pepparkaka och ett glas julmust.

Nu sätter du dig på bussen och åker raka vägen hem, skrek mina trötta fötter. Och jag hade gjort detta om inte telefonen ringt just då. Det var Petrus, han och kollegan Tomas satt på ett sushiställe så jag styrde mina steg dit istället. Magen fick något att arbeta med, mina fossingar fick en liten rast och min hjärna blev något smartare av all fisk (intalar jag mig i alla fall).

Jag återhämtade mig så bra där på restaurangen att jag promenerade hela vägen hem därifrån. En timme tog det, och nu känner jag att jag kommer att sussa väldigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar