Leta i den här bloggen

fredag 13 november 2009

Han döms för mordet på Romario

Den 19-årige mannen erkände mordet på Ahmed ”Romario” Ali men friades i Tingsrätten som ansåg att bevisen var för svaga. Nyligen tog mannen tillbaka sitt erkännande men Svea Hovrätt anser ändå att han är skyldig och dömer nu därför mannen till sju års fängelse för mord och försök till mord i två fall.
Den 19-åringen mannens advokat Johan Åkermark är starkt kritisk till domen.
- För mig är det fortfarande helt osannolikt att min klient skulle ha knivmördat en person och åsamkat livshotande skador på ytterligare två. Det kan inte ha gått till så, säger han till dn.se.

För mig som befinner mig utanför domstolens väggar ter sig allt detta som en enda röra. Först säger en person att han dödat någon men då räcker inte ett erkännande för en fällande dom och sedan när gärningsmannen ändrar sig och menar att han aldrig skadat någon, ja då fälls han för mord. Jag vet, det är säkert logiskt, på något sätt någonstans. Jag har bara inte lyckats lista ut det än…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar