Leta i den här bloggen

måndag 16 november 2009

Pia Sundhage tar fotbollsherrarna till VM

Pia Sundhage är före detta elitfotbollsspelare och numera tränare för USA:s damlandslag i fotboll, som hon bland annat vann OS-guld med förra året. I intervju nyligen fick hon frågan om hon blev erbjuden rollen som förbundskapten efter Lars Lagerbäck.
Pia Sundhage svarade då:

"Jag har icke fått frågan. Och jag tror inte jag var så aktuell heller. Herrfotbollen har skygglappar. Jag fick frågan; När är du mogen att träna ett herrlag? Jag ställde motfrågan; När är våra herrar som spelar fotboll mogna för en kvinnlig ledare. Det finns i alla andra sammanhang,men i fotbollens värld är det väldigt främmande. Men det kommer att ske förr eller senare, det är bara frågan om när."

Heja Pia, nästa gång är det du som tar våra fotbollsherrar till VM.

Hör hela intervju med Pia Sundhage här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar