Leta i den här bloggen

söndag 1 november 2009

Vår tjejhelg i djupaste skogen...

Då var jag och flickorna hemma igen efter mysig weekend i Fåsås, beläget i djupaste skogen utanför Mora. Två dygn utan el och rinnande vatten går hur bra som helst i goda vänners sällskap. I vedspisen sprakade elden och lite här och var brann levande ljus, på farstubron stod kylväskan med maten, vatten hämtade vi i brunnen och när det behövdes satte vi oss ute i det fria eller på dass... På kvällen bastade vi och när svetten rann gick vi ut en stund framför brasan som vi tänt. Oss gick det verkligen ingen nöd på. Min kropp är så tacksam över några dagar ute i naturen - äntligen ren luft tjöt lungorna av glädje.

Tack älskade vänner för en underbar helg!


Erika i senaste modet - pannlampa.


Ved till brasan.


Hej hå, hej hå, vi till vår brunn ska gå...


Becca kör dagens träningspass.


Jag försöker se stark ut. Rak i ryggen nu Sara.


Jag och Maria sliter, och så gjorde man varje dag förr i tiden. Vi ska vara otroligt tacksamma för att vi har det så bra som vi har det med rinnande vatten i kranen.


Magisk källa.


Tre små gummor, och en där lite bak...


Kläder och solarium i ett. Perfekt!


Skål från mig!


Ljus för nära och kära - Mora kyrka.


Månen och...


...elden lös upp vår kväll.

4 kommentarer:

  1. Härligt! Fantastisk natur, goda vänner & trivsam samvaro. Vad kan man mer begära? Nästa gång får ni testa Gotland! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Tack för en underbar helg! superfina bilder du fotat! kram

    SvaraRadera
  3. Ja tack för en jättemysig helg! Fler sånna ska det bli! Kram

    SvaraRadera
  4. Ja mammsen, jag längtar verkligen till Gotland nu. Nästa gång styr vi kosan mot ön! Kram

    SvaraRadera