Leta i den här bloggen

torsdag 19 november 2009

Fantastiska sol, utan dig inget liv

Ja, så fick man känslan i kroppen bekräftad - vi har de senaste veckorna levt i ett konstant mörker. När jag fick höra hur många, eller rättare sagt hur få soltimmar vi haft hittills i november, fick jag kedja fast mig själv för att inte kasta mig in i en taxi med destination Arlanda och uppdraget att leta reda på solen.

Jag skulle ha kunnat gissa på att solen visat sig typ 10 timmar den här månaden. Men det är betydligt värre än så. Vår värmande stjärna har nämligen bara ägnat oss nordbor 3, 8 timmar under november månad. Och detta tider då vi vanliga dödliga suttit inomhus och jobbat. Med andra ord är solenergin jag kunnat lapa de senaste veckorna lika med noll. Inte konstigt att man känner sig trött när det är natt dygnet runt.

Fantastiska sol, utan dig inget liv. Kom tillbaka!

Sol över vattnet.


Sol över balkongen.


Sol över Odengatan.


Sol över mig.


Sol över Jämtland.

1 kommentar:

  1. Ska skicka dig solen Shine. Den kommer göra dig gott. Jag själv drog ner gardinen rejält när jag hörde solstatistiken. L

    SvaraRadera